Vilda tamkatter

Hejsan bloggisen!
Har ridit Mai för ett litet tag sen. Jag red ner till vår ridbana och jobbade henne lite där.
Galopperade första gången på typ fem veckor nu och det kändes helt ärligt sådär... Hon kändes annorlunda i vänster varv men hon var inte HALT på bakbenet iallafall! Jag kan ju ha varit lite ovan också!
När jag var helt klar och hade släppt ut Mai såg jag en liten katt rusa in i den övergivna ladan bredvid hästarnas stall här uppe på betet. Det var ett litet hål genom en port där den sprang in och jag satte mig ner och lockade på den. När jag satt där såg jag att det tittade ut TVÅ nyfikna ansikten och stirrade på mig! Efter lite u undersökande har jag hittat en kattmamma med tre små söta kattungar! Ni vet i den där åldern när de är klara för att lämna mamman typ.
Så nu sitter jag bara här och försöker göra katterna vana vid att jag är i närheten. De verkar inte direkt oroliga då mamman lämnade mig med kattungarna för hon behövde jaga. Och kattungarna själv är på kanske två meters avstånd och sover gott!
Ska vänta ett tag till och se om de vill kela!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0