Fredag den 3 augusti

Idag har jag gjort typ två grejor, ridit och målat. Kul.
Jag cyklade upp till hästarna som vi har flyttat upp till betet på Toreborg. De fick komma upp dit efter ridlägret för att vi ska kunna spara på gräset hemma och för att Snidden ändå inte skulle bli riden på ett tag. Han måste varva ner och hinna ta in allt han har fått uppleva och lära sig på lägret innan man börjar och göra något nytt med honom igen.
Jag red altså ut en tur och hade tänkt mig att jag skulle rida ner till ridbanan och träna på det vi hade fått i hemläxa från dressyrtränaren, men det var så mycket insäkter att jag tyckte att det skulle vara lite taskigt mot Märta. Men på turen var hon fin och nu har jag bestämt mig för att jag tycker om att ha martingal på henne. Jag får nämligen lättare att ha ett jämt stöd och inte fladdra med tyglarna. (Inte för att jag fladdrar med tyglarna så ofta...) Efter en sund gick hon väldigt samlat och bra och jag är väldigt nöjd med turen. Dels för att jag stannade och åt på mina favorit körsbär och dels för att Märta var så arbetsvillig.
Jag satte på Litans gamla flughuva på Snidden vilket gick hur bra som hälst, han älskar verkligen när det händer något och litar helt på oss människor. Jag menar, om jag för första gången hade fått på mig en flughuva och jag var häst hade jag nog tyckt det var lite läskigt att hela världen blev vitrutig. Flughuvan var lite för lite för Snidden men den gick över ögonen och det är ju det som räknas! Märta fick ha ett sånt där drapperi på sin grimma så att hon också slapp flugor i ögonen.
Sen nu har jag varit duktig och målat våra små grindportar i falurött som jag var tillsagd medans de fyra hundarna har fått springa fritt på gården. Sigrid däremot är sååå himla jobbig och hittar pytte små hål överallt som hon kan smita igenom så man har fått hålla ett öga på henne.
Ha en trevlig eftermiddag/kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0