Hästhelg med Loppan och Lotta del 1

Igår kom min kusin Charlotte och hämtade mig på morgonen då mina föräldrar och lillebror skulle bort. Vi åkte till Flyinge där Loppans kompis Lotta hade sina hästar. Hon hade gjort iordning en av sina hästar som hon skulle tävla under dagen. Vi hjälpte henne att göra klart allt och sen åkte vi till Malmö. Vi hade lite svårt att hitta dit men efter en liten stunds omkringkörande var vi framme.
     Lotta tävlade i en unghästsklass där det inte var en tävling utan mer individuellt. Hon hoppade 1.10 cm först vilkte gick rätt så bra för utom ett litet retligt stopp. Efter den klassen köpte vi våran andra frukost den dagen och satte oss och åt den på läktaren. Det var väldigt mysigt och vi skrattade åt andras hästar och ridstilar. Men en sak var lite jobbigt och det var att det var en geting som var väldigt arg på mig eftersom jag hade "dens" läsk, men den fick vad den tålde av min papptallrik!
     Sen hoppade Lotta sin sista runda på 1.20 och där fick hon 12 fel. Hennes häst började tydligen dra väldigt mycket ibland och det var det som hände.
     När vi hade kommit hem Loppan och jag gjorde vi oss iordning för att rida de små hästarna hemma. Vi åkte upp till betet på Toreborg och red. Snidden hade inte respekterat flugluvan och dragit av den nån stans i hagen. Loppan fick rida Märta och jag tog då Snidden. Vi tog en väldigt kort runda pga bromsarna och det gick ganska bra!
     När vi kom hem badade vi i poolen och sen satte vi på en film. Jag glodde på den sen medans Loppan lagade maten och gav hundarna. Jag var jätte slö... Sen kom Lotta och vi hade en jättemysig kväll!
 
Ursäkta att jag skriver en så tråkig och oinvecklad text idag men det är för att jag är väldigt trött efter att ha gått upp klockan sju på morgonen två dagar i rad.
 
BILDBOMB BLEV DET, SOM ALLTID!
     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0