Äntligen rullar hjulet igen!

Idag har mamma och jag äntligen kommit igång och börjat sätta igång hästarna igen efter en låång vila. Märta blev ju skadad som jag har berättat och jag har varit sjuk. Min mamma är inte så självdrivande så när inte jag har bestämt att vi ska rida blir det inte av. Men idag red vi hästarna på 6 kilometers rundan runt Hjularöd i piss regnet, men det var hur mysigt som helst! Den känslan när man inte har ridit på länge och sen sitter upp och rider en fin häst kan inte förstöras av något regn i världen! Den är vattentät den kan man säga! 
     Märta var som ett krutpaket med lite för mycket krut i och brydde sig inte ett dugg om såret som spricker och börjar blöda ibland. Hon haltade inte alls och var allmänt pigg och odräglig, svår att hålla i ett hyfsat tempo. Men hon och jag var nog rätt lättade över att få sträcka ut i trav utanför hagen (och för mig få rida över huvud taget).
     Snidden var ovanligt snäll tror jag för utom att när vi kom in i skogen tyckte han att det var läskigt. Han gillade inte ljudet när vattendropparna landade på bladen och han ville kuta iväg någon gång. Man märker verkligen att de är flockdjur, för när Snidden blir rädd och vill fly så hänger gärna Märta med även om hon är 22 år och en hyfsat erfaren dam. 
     En sak som jag stör mig på jätte mycket är att jag inte kan dokumentera med bilder så ofta för er :€ . Jag vill verkligen det eftersom jag älskar fina hästbilder själv. Men vi har ju inte möjlighet till det pga att vi inte så ofta rider på ridbana och om vi gör det på hoppträningar och så så kan inte mamma fotta och filma eftersom hon själv sitter till häst och rider. Då undrar ni säkert: Men har hon ingen pappa som kan hjälpa till?? Och det är så att min pappa brukar inte så ofta följa med och titta. Jag har ju en lillebror som inte är ett dugg intresserad av hästar så pappa får ju vara hemma och hålla honom sällskap, han är ju trots allt bara 10 år min lillebror. Det här med hästarna är liksom en mamma-dotter grej som inte killarna brukar vara med på. Är det så för er också, att ni bara har en förälder som du delar intresset med?
     Jaja nu vet ni lite vad jag tänker på när jag skriver här. Ha en riktigt mysig kväll nu! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0