Fredag den bäste!

Nu har jag gått klart den sista skoldagen för den här veckan och nu är det HELG!! Då himla roligt det ska bli, kanske blir det lite kompis umgänge och/eller blir det slöa hemma dagar med ridning! Hoppas på de båda alternativen! Ja, skolan är slut och jag får inte riktigt tag på min kära mamma som förhoppningsvis kommer och hämtar mig och brodern från det här ökstället någon gång. Det är en sak som kan vara väldigt jobbigt ibland med att ha en mamma som är distriktsveterinär, att hon aldrig svarar i telefon!!! Sjukt irriterande.
   
      Vi har en lite aktivitet imorgon på dagen, vi ska nämligen delta i en liten Hubertusjakt på revingeheed! Kul va? Något. Ni vet dem jag och mamma var på ridläger hos, det är dem som håller i detta evenemanget, sen på kvällen blir det bal för de vuxna. Alltså är det en Hubertusbal! Igentligen kan man inte säga att det är någon riktig hubertus jakt eftersom det bara kommer vara så att mamma och pappa kommer rida med alla andra en tur och sen vid lunch kommer vi att stanna och äta soppa. Sen i slutet kommer det bara att vara ett litet miniupplopp som bara för att det ska bli lite hubertus- känsla och stämning! Och på hela den här långa dagen ska jag glida runt på häst och vagn! Fatta skönt, jag ska bara sitta där och fotta och observera när folk får problem med sina hästar och nir framför allt Snidden får spel över att det kommer vara så många andra hästar där! Haha, det ska verkligen bli spännande att se hur det kommer gå för dem. 
     
     Sen får vi ju inte glömma pappa som ska rida Märta, och ja, det är den Märtan som ställde pappa lite i respekt med en avkastning för ja..... Kanske 10 är sen, jag vet inte. Han är nog inte rädd för henne, men han ogillar att rida på henne. Så det ska bli kul och se hur det ekipaget tar det att sitta på en häst och att ha en stor man på ryggen. Det återstår att se... Hehe.
 
      Nu skulle jag gärna veta vart min lilla mamma är, jag hade ju tänkt ta en ridtur idag ju. Men det får nog bli i bäckmörker i så fall. Världens sötaste russel på bild. <3 <3
 
     Ha det bra kära vänner! <3
     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0