Mysigaste dagen på veckan!

Hej allihopa!
 
     Så himla mysig dag det har varit idag alltså! Den började med att jag gick upp kl 08.45 och jag gjorde mig iordning och åt frukost. Sen när jag satt och åt kom världens bästa Filippa och hennes mamma Lina och hämtade mig. Så med systemkameran och en macka i hand satte jag i deras bil. Vi åkte till Filippas medryttarhäst som skulle ridas. Ess heter den! Vi träffade ägaren som genast frågade om jag var häst van och ville hjälpa till och rykta en av de inackorderade hästarna. Så det gjorde jag och Filippa och vi ställde upp varsin häst i gången i stallet. Mysigt var det, att stå där och diskutera hästar medans man pysslade med dem.
 
     Det var ett riktigt skitgöra jag åkte på, en gammal häst vars husse var sjuk. Så den var inte så omskött om man säger så.. Den hade en svans som hade en massa intorkat bajs på sig och lite i den stilen. Stackars! Men den blev riktigt glad när jag pysslade om den! <3 Sen ställde jag in den hästen i sin box (hästen hette Putte för resten). Sen var det dags att hämta kameran och börja fotta Filippa och Ess! 
 
     Filippa har opererat sin fot två gånger och hade inte ridit på länge så hon tog det ganska lungt. Men hon tyckte att det kändes väldigt bra att rida och hade inte problem med foten så det var ju jättebra! Glad för hennes skull! <3 Min kamera var jätte jobbig och gav mest suddiga bilder vilket var väldigt störande. Då var den på auto inställningen, så jag byatde till inställningen för saker i rörelse och då gick det ännu sämre att fotta, men det får va!
 
     Sen efter att vi mockat Ess box åkte vi hem till Filippa och bara myste och (till ex) plockade ankor. Jag fick också se deras nya kattunge som de tog hem igårkväll, så himla söt alltså! Men det konstiga var att en av deras hundar som har varit med länge har alltid förut tagit hand om de kattungar som har bott hemma hos dem. Alltid innan men inte den här gången, hon var jätteirriterad på att katten var där. Knäpp! Fast jag gillar henne ändå, det är en fin russel!
   
     Nu har jag kommit hem och med mig hem har jag ett av Filippas gamla shortchaps som jag fick! Mina är helt sönder men har tvingats ha dem eftersom jag fortfarande går och väntar på de där ridstövlarna från Italien, mamma skickade ju tillbaka dem och bad att de skulle sy ut dem lite igen vilket irriterar mig mycket eftersom de där stövlarna kommer bli dyrare än om jag hade köpt ett par från någon butik i närheten! I början hade de varit billiga men eftersom vi var tvunga att skicka tillbaka dem kostade det ju mer, med frakt och så! Ò_ó
 
     Ha det bra, en bildbomb kommer!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0