Ritten på Snidden igår!

 Jag red inte så hårt alls igår utan jag red bara runt lite i hagen för att han ska bli van vid allt typ. Han var duktig fast väldigt mammig, så han slängde sig runt till där Märta stod och gnäggade och första gången var jag inte alls på g så jag var nära att tappa kontrollen totalt. Men Jag kom på direkt hur han gjorde och då kunde jag följa med i hans små stegringar och få honom att gå där han skulle till slut. Men det där med att han drogs till Märta hände upprepade gånger men jag vann faktiskt varje gång! :) Jag skrittade och travade bara.
     Sen red jag medans mamma ledde upp Märta till stora hagen på Toreborg och det är där de befinner sig nu. Jaja Snidden är fortfarande livrädd för fåren som går där uppe vilket är superjobbigt!!!
                                     Men ha det så bra nu!<3<3
     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0