Glad som in iii!!

Hej bloggen!
Jag har ju berättat att vi köpte en häst eller snarare en ponny till mig för ett tag sen. Men att hon blev skadad så fort hon kom ner till oss. (Maximal otur som alltid). Vi var tvungna att behandla henne inte en, men två gånger i kotan innan hon började bli bättre. Hon fick vila i först tre veckor och sen tre veckor till, så sex veckor har hon fått vila totalt. Men nu äntligen efter sex veckor och andra försöket med böjprov blev hon godkänd!!! Det betyder att jag kan få börja rida henne i alla gångarterna och rida ordentligt på henne för första gången! Det känns så himla skönt att slippa all den här väntan och oron över henne. 
    
     Ni kanske vill veta lite mer om min fina Mai!? Jo hon är då en d-ponny på 146cm ungefär, hon är importerad från Holland när hon var mindre så man är inte säker på vad hon är för ras eller vem hennes föräldrar är. Mai eller Mai-Brit som hon igentligen heter har en väldigt skum färg. Hon är lixom vit med rosa mule och rosa runt ögonen men sen blir hon lite spräcklig på sommaren...Spräcklig med lite isabell färg kan man säga. I passet står det däremot att hon är rödtigrerad men jag vet inte. Mai har gått upp till LA i hoppning och jag vet inte vilka klasser i dressyren. Hon har även blivit riden upp till P80 i fälttävlan. Så hon blir någ så gott som perfekt för mig! :D
 
     Jag måste också berätta att vi har flyttat Märta till ett bete med en annan gammal tant till häst nere hos våran hovslagare. Vi ville inte släppa ihop Märta med Mai eftersom Märta nästa garanterat hade sparkat sönder Mai. Hon är gaaaanska dominant om man säger så. 
 
 
 
 
Den förrförra ägaren är det på bilden.
 
På denna bilden är det den ägaren som vi köpte henne avs dotter som hoppar. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0