Dagbok 9/7 Med Falsterbo Horse Show

Hej! Jag hann inte skriva i dagboken igår eftersom jag behövde skynda mig att ta mig till Kugelbergs. Och för att dagboken tog slut. Det är därför jag nu skriver på datorn. 

När jag kommit till Kugels åt jag lite och sedan gick vi till kyrkan. Det var en konsert med tre utländska människor som verkligen hade talang!

Efter konserten sov jag över ho Filippa och vi hade jättemysigt på kvällen! <3 

 

Idag på morgonen gick vi upp vid halv sju för att vi skulle åka till Falsterbo Horse Show. Vi ville komma dit tidigt så vi slapp alla jobbiga köer. Vilket vi absolut gjorde! Så skönt! 

Vi var där till typ tre, tittade på en massa hoppning och i mässan. Nellie Berntsson är liksom 13 år och var med i Childrens Challenge. Vilket betyder att hon rider storhäst på stora gräsbanan och hoppar 1.25 meters hinder! Hon hade vunnit stillhoppningen som var igår och vann även idag! Rå talang och en jäkla vilja helt enkelt. Verkligen imponerande.

 

Eftersom jag glömde huvan som jag skulle byta till en storlek större köpte jag en helt ny huva istället, eller alltså en likadan fast i en annan storlek. COB har tydligen Mai, vilket jag borde förstått innan! Huvan kostade bara 29kr så det var ju inga pengar direkt. Får sälja den andra helt  enkelt!

 

 
 

Sen har jag gått och sneglat lite på olika schabrak och kände att det var dags att köpa ett nytt i en lite mer vågad och rolig färg. Så då köpte jag ett som fanns i samma affär som luvan alltså i Rider Sport. Schabraket tycker jag ser väldigt expensive och flashigt ut vilket jag  gillar när det egentligen inte kostar så mycket (95kr). Billigt men SNYGGT ska det va! ;) Dock såg jag att det fanns i en annan färg nu som jag i butiken inte så lika rolig ut, men som jag nu nästan tycker var snyggare. Men aja! Färg är bra och det var bara en hundralapp. 

 

 

Juste! Jag köpte faktiskt en sak till som jag är lite sur över att jag var tvungen att köpa ett par nya av. Och det var ett par ridhandskar som jag köpte ett par när jag var på Falsterbo med Linnéa för några dagar sedan. Det var ett par tunna fina  ridhandskar som jag typ tappade bort på vägen hem från Falsterbo. Så sjukt störigt. De kostade ändå 97 spänn. Så jag köpte ett par nya ifall jag inte skulle hitta de jag köpte innan. De ser ut såhär och verkar så sjukt sköna! 

 

Efter ett tag orkade vi inte vara där mer eftersom det var så mycket folk och så varmt och stormigt. Verkligen sjukt konstigt väder idag, strålande sol och starka vindar. Så vi åkte och handlade lite på hemköp, lite vatten, frukt och bullar typ. Sen stack vi och badade i en lite sjö vilket var väldigt mysigt. Vattnet var perfekt svalkande och det var lä men med lite fläkt. Perfa!

Jag orkar inte göra så mycket idag så jag antar att det blir en lugn kväll med min kära familj. Entrecote mums!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0