Dressyrfjollor och spöken

Hej! Det är faktiskt så jag kan summera min dag inom ridningen idag. Det låter kanske dåligt men allt var inte det.
Jag började med att rida Mai. Det var tänkt att hon skulle få en uteritt men jag ångrade mig då jag fick sällskap av innajorderingens ägare som ville rida på banan. Så då blev det banan för Maiden idag igen. (Det har blivit en del banridning för Mai då jag älskar att rida dressyr på henne, lite som omväxling för mig eftersom Mica är nåågot mycket svårare i dressyren.) Jag red som vanligt mjukgörande och uppbyggande på Mai med mycket bommar och tempoväxlingar. Tempoväxlingarna för att hon verkligen trampar under sig om man gör rätt! Vilket jag gjorde i slutet av ridpasset.
Idag konstaterade jag till och med att om Mai inge går att hoppa i framtiden sås kan jag banne mig satsa på dressyren och bli en riktig dressyrfjolla! Inte för att det är något fel med att v
ara dressyrintresserad!
Men då hade jag börjat tävla dressyr bara för att hon är så fruktansvärt ROLIG att rida! :')


Sen red jag Mica på en tur på ca 5km. Hon såg spöken ÖVERALLT vilket gjorde att allt blev allmänt runt ryckigt och jobbigt. Hon är så sjukt tittig när man rider ut att det nästan aldrig blir ett särskilt bra ridpass. Hon spänner ju sig då för det mesta. Men jaja!

Bilden där uppe är på det nya schabraket! Visst var det coolt? :D

Vad har ni gjort idag? :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0