Ridtur idag igen! <3

Idag red jag faktiskt Snidden! Det var jättemysigt, när jag gjorde i årdning honom var han jätteduktig och stod helt still. För utom när alla i min släkt kom och lite sånt, då gick han längre fram i gången för att kunna se ut till de som var ute på gården. Gulligt! Han var helt underbar att rida också, han var nte alls så tittig som han var innan pausen vi gjorde och han har liksom fått tänka och smälta allt som har hänt nu när jag var sjuk. Han måste helt enkelt få pausa och ta in allt som hänt i huvudet och få fundera över det också! Bra och veta liksom. ;P Han är så härlig, särskillt i galoppen och traven, han liksom flyger fram med höga frambens aktion eller vad man säger, och i galoppen bara susar han iväg! Så härlig galopp alltså. Men jag blir själv helt slut av att rida honom, man ska ju spänna sig hela tiden så att man är med om han skulle få för sig att rusa med en. Man får inte slappna av föränns man står på marken igen! Phuu!
     Mamma red ju då Märta och pappa och farfar som har kommit ner från mellansverige cyklade med runt Hjularöd och pappa konstaterade att Märta markerar på det benet där hon har såret, så det är ju lite jobbigt för henne. Men vi får vänta tills det har läkt, sen kan vi hoppa och göra vad vi vill! :)
     Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0