Vila i frid Herman <3

     Igår hände ytligare en tråkig sak som jag redan visste om skulle hända. Nämligen att pappa avlivade en av våra hundar. Herman hette han. Herman var en Pointer med ett stort hjärta som bultade mest för jakten men också för kärleken till oss människor. Vi fick Herman som valp och jag tror (jag är inte säker) att han var son till en annan hund som vi hade. När vi fick Herman hette han inte Herman utan Hermess vilket jag gick och pratade jätte mycket om på mitt dagis. Ja så var det, jag gick på dagis när vi fick honom och om jag ska vara helt ärlig så har jag på hela den här långa tiden nog aldrig riktigt nått fram till honom.

     Herman var en sådan hund som aldrig ville vara dominant mot någon annan hund utan nöjde sig bra med att vara på de lite nedre biten av ”dominant stegen” vilket var skönt. Herman blev parad några gånger och då fick han bland annat Olle som vi har kvar nu. Det var Olle som bestämde över pappa vilket Herman, när Olle hade vuxit till sig lite och ville ha lite mer att säga till om hade klart för sig. 

     Herman var en ganska okomplicerad hund och hade lite roliga grejor för sig ibland. Han ville till ex gnugga sitt huvud mellan ens ben, det tyckte han var jättemysigt! Han kunde också visa en sådan känsla av skräck-blandad förtjusning genom att stå och hoppa och fjanta och lurpassa på Olle och Busy som lekte. Men han vågade aldrig riktigt ställa upp och vara med på de där lekarna och om han gjorde det kom han på direkt att de var alldeles för hårdhänta för hans smak och lade sig på rygg.

     Men nu har han fått somna in vilket är tråkigt men han har sedan tidig ålder haft ont i ryggen och haltat mycket. Det har varit sådana grejor som pappa aldrig riktigt har hittat något som man kunde ändra på på honom. Nu i slutet började han få svårt att hålla sig och kissade på sig, på sig själv och hade också problem med att bajsa och så så vi beslutade att det var dags. 

 

     Jag hoppas att du har det bra uppe i hundhimlen och att du inte har ont så att du kan jaga i all oändlighet! Pussar och kramar från Maja.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0