Dum, busig eller rädd?

Jag vet faktiskt inte vilket han är! Jag gick precis ut till hästarna och gjorde lite fint hos dem, jag har ju inte så mycket att göra när man är sjuk-ledig från skolan. Jag gick sen ut i hagen och gick först fram till de båda och gav dem var sitt äpple. Sen kom jag på lite på måfå att jag skulle träna Snidden på att ha lite bättre respekt för mig i hagen och att han skulle kunna gå bredvid mig utan grimma. Men det gick ju inte så bra, de gångerna jag försökte få honom att följa med mig gick han med en lite bit och sen bröt han ut i en fullständig busattack. Han kan liksom inte låta bli när han är med mig! Otroligt! Sen var det ju kört då han blev uppbusad ordentligt när jag blir arg och börjar morra åt honom och när jag började schasa på honom för att han ska få mer respekt och inte våga springa nära mig. (Vilket han inte gjorde en enda gång.) Jag undrar bara om han blir lite rädd för mig eller om det är för att han bara är en buse...?

 


Kommentarer
Stockholmsjenna

Vill tipsa om tävlingen jag har på min blogg där du kan vinna biljetter till Stockholm International Horse Show.

Svar: Tack, tack!
Maja

2012-10-31 @ 11:15:51
URL: http://stockholmsjenna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0