Uppdatering!

Ja, nu för en gångs skull ska jag uppdatera om vad som har hänt de senaste veckorna! Man får passa på när man har skrivlust.
     Jag har nu in i det sista ridigt ganska flitigt och Snidden har också blivit tränad. Mamma och jag har varit mycket duktiga och åkt på kanske tre träningar sen sist jag skrev ordentligt om en. Märta har varit super duper hela tiden och hoppar nu vattenmattor och oxrar med sockerbitar under utan att tänka vilket är ett underverk då vi på ridskolan som jag innan red på inte äns knappt kunde leda över henne en invikt vatttenmatta! Helt otroligt är vad jag tycker, men det är väll det att jag har börjat rida ordentligt och tuffat till mig. Snidden har också varit rätt så duktig men vi tror att han har kommit in i sin tonårstråts. Han stannar på hindren ibland och det är inte det vanliga stoppet med en tvärnit eller avvejning från hindret. Snidden kommer på (precis som sin mor) att han inte kan eller vågar hoppa precis när han ska hoppa av, och det resulterar i att han hoppar över första bommen i oxrarna och stannar med frambenen emellan de två hindren i oxern! Sen blir det lite klurit att komma ut utan att välta hela hindret med de ostyriga bakbenen!
        
     Märta red jag bara en lite skrittur ut till vägen för hon har skadat knät. Det är bara ett sår som har svullnat men hon har fått lite medicin. Mamma säger att hon kanske har fått liteb dåligare mörkerséende såhär på äldre dar. Vi hade en tävling på gång i helgen som jag kanske skulle gå på men nu är hon ju tävlingskonvalecens och får då inte "tävla". Dumt. Vi ska kolla ögonen på henne och se vad som är fel. Men det är nog bara lite gammelsyn... Hoppas jag. 
     Detta var igår som jag red och så!
 
     Såret är bara ytligt så det är ingen fara.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0