Inte den här gången heller

 Det blev ingen tävling igår för det var bara pappa och jag som skulle åka på den och då blev allt pankaka. Vi var bra förbereda och hade gjort iordning så att vi hade allt med oss och så. Så vi tog och åkte mot Lomma, det var inte så kul väder (regn) men jag var ändå positiv. Jag var lite nervös och var glad att jag hade kommit ihåg nummerlappen till Märta. Pappa var bra stöd och sa att jag klarade de där klasserna hur lätt som hels, vilket hag nog hade gjort. Men så i mitt i allt ihopa kommer jag på det, PASSET! ! ! ! Skiiiit får man säga i sådana situationer. Och ja vi försökte ju, vi ringde och pratade med Lomma ridklubb och frågade om vi fick rida ändå men de sa tvärt nej. Pappa och jag viste ju inte något annat att göra så vi fick helt enkelt vända och åka hem med Märta som stod så snällt där bak i transporten. Typiskt.
     När jag sen kom hem skulle pappa skynda sig till min lillebrors fotbollsmatch men jag ville inte åka och titta som jag alltid gör när brorsan spelar (nästan). Och jag var också helt less på hästarna och allt som hör dem till så jag belv skjussad hem. Där hemma slöade jag bara och var rätt uttråkad. Men när jag sen fick prata med min mamma sa hon att pappa och jag hade kunnat åka dit och hoppat även om vi inte hade haft något pass och sen ringt mamma som var på en kongress med alla veterinärer i Sverige, då kunde de ha försäkrat om att det var ok för mig att hoppa och att Märta var vaccinerad. Typiskt att vi inte ringde mamma och pratade med henne när vi var på väg dit! :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0