Invigningen!

Min mamma är klinikchef på distriktsveterinärerna i... Vart får ni inte veta! Och i alla fall si har de byggt en ny hästklinik eller avdelning för hästar och då skulle den nu invigas.
     Så jag sket i min fotbollsträning och åkte hem och hämtade läxböcker och hö och sen åkte mamma och jag och hämtade hästarna med hästtransport och åkte till hennes jobb. Så hästarna fick stå i varsin box där och vara just, två exemplar av den art som de inriktar sig på medans invigningen. Innan alla kom fick jag stå och borsta dem så att de skulle vara skinande rena och vi satte på dem varsitt täcke och Märta fick en fin DV- FLYINGE grimma. De var jätte gulliga och Snidden skötte sig jättebra för utom att han bajsade på det nyputsade golvet i stallet så då fick de skrubba lite till där. Men annars var de riktigt duktiga och det var inga problem att lasta eller någonting, FÖRUTOM att Snidden tyckte det var lite läskigt att boxarna inte var öppna mot varandra så att hästarna inte kunde se varandra, så då fick Märta stå och hålla ute huvudet hela kvällen så att de kunde se varandra... Men jaja hon stod och sov så fint så! Ni kommer få bilder men inte just nu. Men så ar det alltid med mig. Jag är så tråkig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0