Märta, min Märta<3

Mamma och jag åkte upp imorse till Toreborg där hästarna är nu (det är mycket fram och tillbaka nuförtiden som du kanske har märkt). Men ja, vi gjorde iårdning hästarna och jag märkte att Märta hade kissat på sina bakben och det var inte gult utan lite mer åt det röda hållet... Mamma trodde nog inte att det var någon fara och det tror inte jag häller för hon gick som en klocka senare när jag red. En annan sak som var lite konstigt var att båda hästarna fällde som två galningar! Jaja de har i för sig gått med regntäcke ett tag nu även när det har varit varmt och då kanske de har börjat pälsa av sig för att deras kroppar tror att det blir varmare. Inte vet jag!
     Sen red vi på en stubbåker och jag snabbjobbade Märta vilket gick toppen! Hon var fin i munnen och särskilt nu när jag har martingal på henne och det kändes som att hon trampade under sig ganska ordentligt idag och sköt på mycket med bakbenen. Skönt att hon ändå är så pass fräch efter det långa uppehållet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0