Ritten idag!

Idag använde jag mitt nya träns på Märta med ett tredelat bett i stället för ett tvådelat. Vi red fram mamma och jag på stubben på andra sidan vägen än igår ch det var rätt så håligt och stenigt. Jag fick inte alls samma känsla som igår för utom att hon gav med sig i galoppen, men då fick jag driva som en galning och hon trampade ändå inte under sig som hon gjorde igår. Jag blev lite less på henne så jag tog nåra vändor i ökad galopp för kondisens skull istället. Men jag skyller på det nya bettet faktiskt, hon har inte bytat bett på typ åratal så hon får vara lite meckig. Jag ska i alla fall byta tillbaka till det gamla bettet igen.
     Mamma däremot var super duper nöjd med Snidden idag vilket glädjer mig att han inte bara busar. Idag var det iförsig inte alls blåsigt så han hade nog inte så mycket att bli rädd för. Mamma sa att han var fin och gick jämt och fint och att han vilade fin fint på steget. 
 
Jag känner inte den här tjejen men jag såg henne på en fälttävlan och tänkte: Wow, liten men sannerligen tuff! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0