Vädret påverkar!

Märta har varit seg och trött precis hela sommaren, Snidden också. Men nu när det börjar bli lite kallare om nätterna och det börjar blåsa mer så märker jag att de är alldeles stissiga och vakna. Det får mig att tänka på hur mycket vädret påverkar både oss människor och djuren. Jag förstår förstås att de är trötta när man rider ut på dem efter att de har stått en hel dag i solen och försökte bli av med flugorna, men det är ändå rätt fantastiskt att de helt plötsligt piggnar till när det blir kallare ute. Jag menar, de blir ju lite mer vaksama på alla spöken som lurar när det blåser men det där med att de blir piggare för att det blir kallt förstår jag bara inte.
     Är det någon annan som har någon teori om varför de blir så pigga när det blir kallt? I så fall vill jag veta varför!
 

Pigg :                                 

Trött: 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0