1-0 till Maja!

 
Hejsan!
     Red ett väldigt bra pass med Mai igår. Om jag ska vara ärlig så gick det skit i början. Red ca 6 km utan att hästen lyssnar ett smack på vad jag vill! Jag blir så himla frustrerad över mig själv vid dem tillfällena att jag bara vill skrika. Hon blir så springig och jobbig och det som triggar upp henne till max är ju Snidden. När han springer bredvid eller lite framför. När han och mamma rider förbi oss och jag försöker rida lungt och eftergivet blir Mai tokig! Ska springa ifatt, dra och tramsa. 
 
     Då är det ju bra att man har en mamma som triggar upp MIG till max. Hon tjatar och gnatar och då blir jag så irriterade så det inte är sant!
 
     Men det löste sig till slut för jag ville ju vinna, så då blev det ju så. Jag red ut på fältet nära hemma och red igenom henne där. Det är jag som bestämmer! Det är hon som ska lyssna! Det roliga är att så fort jag kommer åt henne, blir hon sur och försöker göra det svårt för mig. Men jag kan ju säga att så fort hon har släppt är det ganska lätt att hantera hennes protester. 
 
     Så jaa... Fick rida mycket med sätet och jobba på min handställning (som vanligt) och det resulterade i en genom svettig ponny och en genom svettig ryttare! Men det var det värt, 1-0 till mig!
 
     Nu är det i alla fall skola som gäller och ikväll blir det vila för Mai. Men inte för mig för jag ska träna fotboll! Glömde säga att i måndags red jag ut och märkte då att Mai hade en lös sko så då kunda jag inte rida så mycket. Men nu är den på igen och imorgon (fredag) ska jag åka på sitsläger med min bästa kompis! Och ta med Mai såklart. Hoppas att jag får ut något av det. Har bara ridit för den tränaren två gånger innan och det handlar mycket om sitsens inverkan på hästen, vilket nog är bra för mig... XD
 
     Ha det så bra idag så hörs vi om ett tag igen! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0