Svävar på små moln!

Guuuud vad fin hon var idag!! Helt sjukt vad underbart det kan kännas när man sätter sig på en duktig, välskolad och viktbärande häst. Mai var verkligen jätte fin idag och allt pga. att jag fick några små tips som jag skulle försöka göra på henne. 
 
     Det var så att igår chattade jag lite med tjejen som hade Mai före den tjejen som jag köpte henne av. Hon är verkligen en jätteduktig ryttare som har rutin på hästryggen och som har ridit SM för ungponnys. Hon har haft många hästar och rider upp till 110/120cm på sin ponny. Hon heter Sara Borg Bromee och har också en blogg! Kolla gärna in henne: http://teammittsvenska.blogg.se
 
     Men i alla fall så gav hon mig de tipsen om att jag först och främst ska skita fullständigt i vart Mais huvud är och först bara fokusera på att hon är ordentligt framme för min skänkel, så att hon verkligen rör sig framåt i hela kroppen. När hon sen gör det, då kan jag börja böja och flytta henne. 
 
     Så det var det jag gjorde, jag red upp till ridbanan och jag fick henne helt ok innan jag kom upp till ridbanan (den ligger ungefär fem km bort). Sen när jag red henne på ridbanan stälde jag henne mycket och red på volter + såg till så att hon gick ordentligt framåt och då kom det bara. Hon liksom bara helt och hållet klickade av och gick som en lite grand prix häst! Jätte fin var hon! Och det bästa är att hon höll den formen stadigt hela vägen hem. Man blir så jävla lycklig så det är inte sant alltså! Vilken fin ponny jag har fått, känner mig helt välsignad. <3
 
     Dessutom gick jag in på Saras blogg och tittade på åren då hon ägde Mai och hittade ganska många fina bilder på dem två. Här får ni titta på några:
 
 
Och ja! Det är samma häst! XP
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0