Hejsan Svejsan!

Hej bloggen! 
Det var väldigt, väldigt längsen sist jag skrev här. Det senaste inlägget gjorde jag vid nyårsskiftet! Jaja, jag blev lite sugen att skriva här och berätta lite om vad som har hänt sen sist. Ja, det har ju varit en hemsk vinter med typ ingen snö men väldigt hala och hårda vägar så det har inte blivit särskillt mycket ridande för min del. Dessutom så kommer jag hem ganska sent från skolan och det började ju typ mörkna vid kl 4 så det var hopplöst. 
 
     Märta har haft det bra och har fått lite hull på kroppen, Snidden har växt yttligare och varit med om sin första ryttaravramling vilket skulle varit mamma om världen hade varit rättvis men som nu blev jag... Jag som typ aldrig rider lillen! Men jag antar att jag har en del balans att öva på till skilnad från min mamma. Trillade gjorde jag och det var rakt ner i en leråker vilket i för sig var snällt av Snidden att han tog sig ut där innan han kastade av mig, för då blev det ju en mjuk landning! Efter det (när vi hade fångat in honom i skogen bredvid, med hela sadeln och allt upp och ner och bak och fram på hans kropp) så var han faktiskt duktig. 
 
     Men nu till den verkliga nyheten! Bam, bam, bam, paaaaaaa!::
Jag ska få åka och provrida en D-ponny!!! En tjej som vi känner har lånat hästen till sin dotter men hade kommit fram till att den var för stor för henne så de föreslog att vi kunde pröva den och se om vi ville låna den. Så det ska vi göra, jag vet inte när och jag har ingen aning om det kommer leda till att vi faktiskt lånar den. Men om vi gör det kommer vi behöva flytta Märta till någon annan stans. För vi kan inte sätta ihop Märta med respektive med en valack för då kommer han inte tillbaka till sin ägare levande! Det lovar jag! :S
 
     Men gud vad mycket jag har skrivit! Dags att runda av kanske.. 
Jaja fortsättning följer! Ha det bra idag! <3
 
Rumpor! <3

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0