Hej bloggen! Det var ett tag sen...

Hej!
Ska jag kanske uppdatera lite. Hur det går med mig och Mai och sånt. För det går ganska bra ska jag säga er! Inte för att skryta men jag är bara så glad att det går fra,åt nu efter den här dryga sommaren utan någon som helst ridning. Mai var ju halt från maj månad fram till den 9 juli. 
     
     Jo men det som har hänt är att jag har startat mina två första tävlingar med Mai. Jag är väldigt nöjd med de fyra starterna jag har startat vilket känns helt underbart! Jag har äntligen helt fungerande, ung (11 år), stark och framför allt duktig och självförtroende höjande ponny som verkligen hoppar när jag säger till henne. Även om jag rider som en kratta! Det är underbart. Och då menar jag inte att det är underbart att Mai hoppar och att jag kan rida så dåligt jag vill på henne för hon gör allt ändå. Nej det är inte det jag menar för jag rider inte direkt som en kratta.. Det är bara det att jag har mycket att lära och mycket att utvecklas med. Och hon hjälper mig på vägen. Det känns så himla skönt, att kunna bygga upp ett nytt förtroende för hästen jag rider och kunna ha roligt med den fullt ut. No limits liksom. 
  
     Nu ska jag återgå till det jag ville berätta. Det var att jag var på först en lokal tävling på Torns RF som gick bra. Jag hoppade först en klass som var en 80 cm clear round där vi nollade. Jag skulle inte säga att jag red så bra själv då jag inte släppte henne innan hindrena, vilket gjorde att hon hade väldigt svårt att hoppa fritt och ledigt. Men hon hoppade ändå som ni kanske förstod vilket jag tycker är så bra gjort av henne, det var nog inte det lättaste alla gånger...
Sen red jag en 80 + 5 cm som faktiskt var en riktig tävling med A:0 + A:0 bedömning. Alltså med omhoppning. I framhoppningen hade jag kommit mer in i det hela och hade redan lärt mig att jag skulle släppa efter i hande till henne tidigare innan hindret och allt kändes jätte bra. När vi kom in på banan var hon loss i hand och fin på alla sätt och vis och vi red grundomgången utan problem. Sen på de sista hinderna i omhoppningen blev jag lite fraåtlutad tror jag så då blev det en ner på det sista hindret. Attans där kunde det faktiskt ha blivit preciiis utanför placering om inte den där dumbommen trillade ner. Men ajja, kom på 9 plats av 19 startande så jag är ändå nöjd med min tävlingsdebut. 
 
     Sen var jag nu i helgen och red en pay and jump med mamma som också gick väldigt bra. Jag hoppade 70 cm och 80 cm och nollade båda. Dock var hon som skjuten ur en katapult i första klassen och jag hade svårt att få tillbaka henne. Men ändå på det stora hela en bra dag för mig där också. :)
     Min mamma var faktiskt också med och debuterade med lille Snidden som inte är så liten längre! Hon red 60 och 70 cm och fick tre stopp i första och ett ned i andra. Men de var ändå jätte duktiga tycker jag. Så den dagen blev det en mamma utan en ändå rosett och jag med två. Haha, så kan det bli! 
 

Några bilder från Mais och min absoluta tävlingsdebut! Ursäkta dålig bildkvalité!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Världens finaste ponny är vad hon är! <3 <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     


Kommentarer
Sara Fryk

Den där skimmeln, GRYMT VACKER!! :) Vad heter den? Den är grymt lik en häst jag kände :)
kram! o fin blogg förresten :)

Svar: Gud vad sent svar! Har helt tappat bloggen! :S Hästen heter Mai-Brit och tack för komplimangerna! <3
Maja

2014-01-02 @ 15:02:27
URL: http://sarafryk.horseworld.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0